2010. január 31., vasárnap

Mindenképpen

Tangeri éjszakai szállásunk egy diákszálló félének lehetne besorolni. Itt sehol nincs fűtés. Saját hálózsákban alszunk nem túl tisztának tűnő ágyneműk között. ÁLaci minden ruháját magára vette. Biztos ami biztos. Megszoktuk már egymást Csui horkolása már senkit nem zavar. Tényleg horkol egyáltalán. A kikötő közelében van a szállásunk onnan fogunk reggel EURÓPÁBA behajőzni. Mielőtt lefeküdtünk még városi sétára indultunk. Tangert a marokkói Monte Carlónak is nevezik. Mindent meg lehet kapni amit az ember szeretne. A szokásosnál is nagyobb csillogás az óvárosi piactér környékén. Luxus szállók, inkább a török bazárokra emlékeztető gazdag kínálat. Ékszerek, ruhák, és persze megannyi gagyi. Mellémszegődik egy helyi.
Kérdezi honnan vagyok mondom Hungary. Rögtön rávágja Budapest.
Ez igen. Tudja. Pedig nem sok magyarral találkozhat. Azt mondja megnézte a térképen. Jó éttermet tud, oda invitál. Nem vagyunk éhesek. percnyi beszélgetés után már hasist kínál. Persze hogy nem fogadom el. Az óvárosi piactér itt is élesen válik el a gazdag negyedtől. Másnap reggel azaz ma vagy tegnap. De mindenképpen 29én. Bekompoltunk. Tudtuk hogy a kikötői részen ott lesznek az emberfogók, akik megfelelő térítés ellenében kitöltik a kilépő papírunkat, soron kívül jegyet vesznek nekünk. De mi azt mondtuk nem! Majd magunk intézzük a sorsunk. Ennél azért bonyolultabb a dolog. Velünk a hajótársaság irodájában szóba sem álltak, csak mutogattak a fogóembere hogy ő ok. Adjuk oda az útlevelet meg a kocsi papírokat. Odadtuk. Mondott egy 690 dirhamos árat. Összekotortuk minden pénzünk úgy volt 574 dirham. Mondták ok. mehetünk. 2 perc alatt minden el volt intézve. Előre vettek a vámnál nem vizsgáltak. És siettettek, mindjárt indul a komp. De azért egy 40 eurót szánjunk már a gyorsított eljárásra. BLaci nagy alkusz lévén bekínált 5 eurót.
Mindenképpen 30-ból végül 15 lett.
Megkaptuk a jegyet és utolsóként felálltunk a kompra. A túlpart most nem 9óráig csak 35 percig tartott. Itt szorosabb a szoros. Most sem Gibraltárnál kötöttünk ki. De azért később autóval megnéztük.