2010. január 16., szombat

Első etap, de nem a prológ, hanem az eső lába...

Akkor a mai nap összefoglalója: csak mentünk csak mentünk meg mentünk. Autópálya, havas táj, autópálya még havasabb táj, Szlovénia hágó alagút, eltűnt a hó. Olaszország tankolás, 706km 106l üzemanyag, 123euro. Pedig szerintem nem nyomtuk nagyon a gázpedált. Még 240km aztán célozunk. A mezőny szétszóródva, néha néha megelőzünk egy-gy felmatricázott autót. A zenére nem készültünk rendesen. Egész nap Quimbi szólt mondjuk engem nem zavart. Nagy a rumli az autóban, alig-alig férünk hátul. Nem tudom írtam-e (mert én már nem látom a blogot) hogy a csapatunk rajtszáma 300, a rendszámunk meg KJR-666. Köszi a szurkoló sms-eket mindenkinek. Európában még szerintem mindenkinek él a száma de később kikapcsolunk mert az már drága mulatság lenne. Unjuk már a hideget küldjetek melegebb éghajlatra bennünket. Illetve nem is kell küldjetek megyünk mi ígyis-úgyis. Pengénének üzenet: nagyon finom volt a csirkés szenvics, a kókuszosba kevés volt volt a rum, a csokisbundája meg el volt nagyolva és kevés kókusz ragadt rá. De szerintem ez hülyeség, finom volt és kész!!!! Mindenkinek hiányzik mindenki. Otthon édes otthon.

Zene.

Ready! Steady! Go!

Elindultunk!!!!!!!!! Ez már valami. De minderre a rajt 8as idejéhez képest, még 3 órát kellett várnunk.Nagyon örültem mindenkinek,aki kijött. Szépen beosztottátok így egymás között a rajtidőnket. Meg ki is töltöttétek. Valószínű sok izgalmasat fogok ma írni azt taglalva, hogy milyen szép ködös időben repesztünk az autópályán. Hagyjuk ezt. Nem sokan szálltak ki a versenyből a megváltoztatott körülmények miatt. De sokan mondták a rajtrámpára felgördülve, hogy Bamakó a végcél. Nálunk a csapatban még nem születt meg a végleges döntés. Nagy valószínűséggel nem megyünk Marokkón túlra. Meglátjuk. Megkaptuk a mai ELSŐ itinerünket. Mondjuk ezt nem tom hogy kell írni. Csak tájékozódási pontokat tartalmaz amiken át kell haladni. Többnyire az autópályán levő koordináták. Egy-kettőnél kis kitérőt kéne tenni. Tekintve hogy 120körüli tempóban 840km-es távot kell ma teljesítenünk, a kis kitérőktől eltekintünk.

"Mert az üt először, aki nagyot üt. És először..."

Gépállat

Hát ilyen...
Az alapfelszereltségen túli extrák:
  • Belülről állítható első két kerék
  • Teljes fóliázás, ami biztosítja, hogy a fiúk két hét sivatag után se
    legyenek homokosak
  • Szentkirályi ásványvíz a portugál Fingo ajánlásával...

2010. január 15., péntek

0.nap check in.

Ma megtörtént a becsekkolás így mogyorósan. Erről még később. A jelenlegi hír ami bennünket foglalkoztat az az, hogy a verseny nem megy át mautitániai, mali részre. Marokkóban véget ér még mielőtt elkezdődött volna. Valaki nyomást gyakorolt valakire azt így lett. Egyenlőre többet nem tudunk. Naponta kapjuk meg a friss infókat. Nyilván az európai rész változatlan, de az afrikai??? Mondjuk Marokkó sem kis ország, és ha leengednek bennünket a marokkói fennhatóság alá tartozó Nyugat-szahara legdélebbi csücskéig, és onnan visza Agadirig, akkor csak az utolsó 1400km marad ki. Így lenne egy kis szahara ami Zsoltika nagy álma, viszont ha sivatgot akarunk, akkor keresnünk kell egyet magunknak. De szerintem fogunk is! Sajna vagy nem sajna egyenlőre ez van. Ma még írok.

Kicsikocsi

Ilyesmi:
Vagy nagyobb? De fekete!

2010. január 14., csütörtök

-1.nap

Holnap már az autónk benn alszik a depóban. Teljes a KÁOSZ. Mit pakoljak még? Vigyek golyóálló mellényt? Mindenki aggódik. Én hogy beraktam-e mindent. A feleségem meg hogy most mi lesz? Szerintem minden rendben lesz. Mindig is volt terror veszély. Most sem nagyobb (szerintem). Egyre csak gyűlnek a cuccok. Már majdnem tele a hátizsákom. Menni kéne, menni kéne, menni kéne máááár. Az indulás előtti időszak a legstresszesebb mindig. Mert ha már elindultunk akkor már olyan mindegy. Majd megvesszük, majd megoldjuk. Nem viszek túl sok mindent. De kajánk már annyi van hogy szeretném minden olvasómat, és család tagjait a rajtot követően első estére (Olaszországba) meghívni vacsorára. De csak ha nagyon sokat tudnak enni. Lesz egy vizsga holnap a szabályztból. Ha ne megyek át, nem megyek. Megint berittyentettem. Van itt utóvizsga? Megyek tanulni meg pakolni. Még visszatérek!!!!!!!!!

2010. január 13., szerda

-3.nap

Akkor a versenyről pár szó. Erről úgy írok mintha már többször végigmentem volna, pedig csak én is most tanulom mint ti. Tehát mint már írtam, a verseny 16án szombaton kezdődik a műjégpályán. Illetve onnan indul el a kb. 260 különböző fajtájú, kategóriájú autó. A flúgos futamot ezenkívül a rendezőség is több kocsival kíséri. szervízautók, kamionok, buszok, mentő és szervező autók... 16 különböző etapot kell teljesíten, tehát Bamakóba február elsején érkezünk. Minden szakaszon feladatokat kell teljesíteni, amelyek általában gps kordinátákkal megjelölt pontok, és ezeken a pontokon vagy csak át kell haladnunk, vagy egy ott levő tárgyat le kell fotóznunk, vagy egy oszlopon levő számot le kell jegyeznünk. Tehát a kocsiban levő navigációs műszer segítségével kell eljutnunk egy csomó helyre. A nap végére odaérünk egy táborhelyre, sátratverünk, bemutatjuk a teljesített feladatokat, megnézik a műszerünket (navigációst) hogy tényleg jártunk-e a kijelölt helyeken, nem szegtünk-e szabályt (pl. gyorshajtás), és hogy aznap szintidőn belül beértünk-e. Ezek alapján kapunk minden nap valahány pontot, összpontszámunk pedig meghatározza a végeredményt. És ha ez megvan a legtöbb pontot gyűjtő csapat nem kap semmit. Mert ez nem a díjakért, meg a dicsőségért megy hanem a játék öröméért. Természetesen ez nem teljesen igaz mert lehet, hogy az első kap valamilyen jelképes ajándékot teszem azt egy kaucsukbabát... Éjjel egy óra van már fáradt vagyok aludni akrok!!!! De még pakolnom is kéne kicsit. Majd holnap... Vagy már ma???? Mámamámamammá? Vagy még tegnap? Angyalok munkára indulok álmodni!

2010. január 11., hétfő

Kell egy csapat...




Szóval a csapat: első számú közellenség Pribelszki Csaba. Ő a legrégebbi ismerettség általános iskolai osztálytárs volt. Kis szünet aztán pár éve megint találkoztunk. Azóta nyűjjük egymás idegeit. Gyakorlatias. Mindent meg tud csinálni, ha van stillfűrésze, kalapácsa meg szögbelővője. Nem egy olyan finomkodó úriember típus. Ábrahám Laci. 3-4 éve ismerem. Családjaink több szálon is kapcsolódnak egymással. Lányaink osztálytársak, feleségek jóbarátnők,sporttársak mi meg lassan lassan építgetjük barátságunkat. Laci szerintem a penge. Pontosan és könyörtelenül végrehajtja a rábízott feladatot. A könyörtelenül nála fontos jelző. Ha azt mondjuk itt menj át nem számít hogy erdő vagy agyagfal átmegy rajta. Néha már fáj amit az autóval tesz. És utána csak fapofával megkérdezi:nem voltam túlóvatos? És végül az ötlet atyja dr. Begya Laci. Nyúli körorvos kollegám, akivel tavaly egy konferencián ismerkedtem meg. Övé az autó (ami egy Ford Ranger 2.5td. sivatagi körülményekre felspécizve, lányoknak meg üzenem szép nagy fekete autó). Az autó extráiról majd mindig akkor amikor használni is fogjuk. Laciról még nem sok mindent tudok. Vígkedélyű mindenben benne van. Olyan minden lében kanál. Hát röviden ennyi. Mindenkirossztulajdonságáró az első 3-4 nap után már többet fogok tudni írni.

tehát-4.nap

Az előzőt elszúrtam hamarabb jött az enter. Most csak szoktatlak bennetek hogy lesznek napok amikor nem írok. Ezért nem írtam tegnap. Vagy ez gyenge volt? Itt ül velem szemben Gyula. Ő a visszafelé csapat tagja. Egyik. Mert a másik ha minden igaz a Halgas Csaba. Ugyanis nekünk a verseny nem ér véget Bamakóban. Onnan még tovább megyünk egy kis kőrt a sötét Afrikai részen, aztán visszafelé Casablanca, Marokkó, Gibraltár, Monaco...Hozunk visszafelé egy plussz autót is, mert sokan repülővel jönnek haza, és az autójukat vagy eladják, vagy kamionra rakva hazaszállítatják. Mi meg egyett hazahozunk olcsóbbé mint a kamion, és így a visszaútra tud csatlakozni hozzank egy pár, konkrétan 2 barát. De nem olyan Ferences rendes, bár rendes. Csillától kaptunk homokozókészletet. Senkinek nem lesz akkora játszótere mint nekünk. De nem matchboxokkal játszunk meg vödrökkel hanem autókkal, szép nagy autókkal. Szóval kifelé "kemény" verseny, visszafelé már nem verseny csak nézelődés. Meg vezetés, meg vezetés, meg vezetés... Jó lesz, nagyon jó!!!!!!!
Az indulás január 15 szombat, 8 óra, a műjégpályáról valahonnan. Aki nem nézi a honlapot annak mondom, hogy 3 nap alatt kell elérnünk Gibraltárt, ahonnan átkompozunk, és minden ott kezdődik el ahogy Ákos is énekli. De nem biztos hogy pontos volt az idézet. Ja Csillának üzenem meg van a CB, Jutinak meg hogy a disznó levágódott, a kolbász meg van füstölődve.

-4.nap,